torsdag 28. oktober 2010

Knask eller knep


Flott gresskar. Fin form. Deilig farge. I år SKAL jeg ha mitt eget skumle hode på trappa til Halloween. Bare for min egen del. Og litt for de to kanadiske barna som kommer og ringer på.

Skar av toppen og grov ut kjernene og tråder. 
Skar deretter ut litt kjøtt.Kan fint brukes til bakverk og supper. Jeg bakte gresskarscones
Skar ut øyne og munn på frihånd. Kan sikkert være en ide å tegne opp først. Knask eller knep du liksom!

Hurray, finally I´ve made my first pumpkin for Halloween. And I made some pumpkin scones as well. Trick or Treat?

3 kommentarer:

  1. Gresskar er så kule!!! Digger fargen:-) synes du har gjort en glimrende forskumlingsjobb,jeg:-)

    SvarSlett
  2. Kjempetøff! Selv har jeg aldri laget Halloween-gresskar. Men jeg må vel til pers når ungene blir litt større ;-)

    SvarSlett
  3. Så stilig! Virker litt gøy å skjære ut et sånt gresskar, men tviler på jeg gjør det i år. Forstår egentlig ikke helt hvorfor vi har begynt å feire Halloween i Norge. Men jeg skal aldri si aldri hva jeg ikke skal og skal gjøre...kan fort forandre seg med tiden. ;)

    Tenkte du kom til å like de mattene ;) Jeg synes de er råstilige!

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?