onsdag 18. november 2009

Sydilla


I det siste har jeg sydd litt hver dag nesten. Det har blitt en form for avhengighet. Nesten en besettelse. En terapi. Det er så fint å bare konsentrere seg helt om stoffet og tråden, og bare miste helt begrep på tid og sted. Det er vel det som så fint heter "flow".

Denne mappen skal bli en gave til en bebis. Mappa får plass til en bleie, våtservietter og eventuelt en salve. Håper den spm får den blir glad og vil bruke den masse.


Disse posene ble til bare ved testing og lek ved maskinen. Morsomt at de ble til noe. Men vet ikke til hvem eller hva enda. Det er ikke alltid man trenger vite det heller. Den orange er foret med fleece. Den grønne posen var en gang et putetrekk langt oppe i Finnmark.


Fugleposene inni...
...og utenpå. De har fått trykknapper da jeg ikke er så dyktig på knapphull og sånt. Enda.


Denne Barbapapauroen lagde jeg til min nieses barnedåp. Jeg liker formen og fargene på barbapapasene, og håper hun også liker å ha dem over sengen sin. En gammel lampeskjerm måtte bøte med livet og bli selve uroen, fine bånd pynter opp og figurene er sydd av gammelt og nytt stoff. T-shirt transfer er blitt en favoritt. Print ut, stryk på og voila- fint trykk!

Og til slutt- kveldens stolthet. En silkeforet pose som skal fylles med morsomme hobbysaker til en 2 år gammel prinsesse. Hun skal få perler, barnesaks og annet fint. Tidlig krøkes, det skal tante sørge for! Ble spesielt fornøyd med de gule detaljene og biten fra den gamle bestemorduken som fikk bli merkelapp. Hurra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Fortell, har du noe på hjertet?