fredag 27. november 2009


3 x 3 interiørutfordringer

Jeg fikk en utfordring fra LahrA. Jeg synes den var morsom, så jeg tok utfordringen og sender den videre: 

3 interiøravsløringer om deg:

1) Elsker fargen Chi. Alle rom som er malt i huset etter vi kjøpte det i vår, er malt i denne fargen. Vi ønsket kanskje en stilig tapetvegg, en farget vegg eller en knæsj skjenk-men alt endte opp i fargen chi. Ble vel 15-20 bøtter av sorten. Men vi er veldig fornøyde! Mikser heller farger på puter, bilder, lys og andre ting som lett kan byttes ut.
Har likevel innført mye mer farge i heimen etter at vi kjøpte hus. Tidligere var det mer Zen-stil over hjemmet vårt. Detaljene i huset er nå i mye gladere farger. Men det kan jo fort endre seg igjen det da... Jeg kjenner jeg allerede begynner å gå lei av den "barnslige", søte fargemiksen. Nå er det tid for advent og andre farger i sofakroken!


2) Vi liker ikke og har nesten ikke gardiner. Det er kun soverommet og gangen som har fått gamle, søte gardiner. Ble rett og slett veldig positivt overrasket da det var ok å ha rosa, gamle gardiner på soverommet. Ellers holder vi det enkelt. Har heldigvis lite innsyn (tror vi iallefall).
3) Jeg har visst en greie når det kommer til reinsdyr, elger og fugler.... Har laget meg et veggbilde med elg på, rammet inn elg-kort og har elger i div. ulike utforminger og farger. I det siste har dyremanien også inkludert ugler og dådyr, samt tatt inn elementer av sopp og baboushkaer- om de nå kan regnes med i dyreriket da....

3 interiøkjøp du angrer på du ikkegjorde:


1) Har måttet forlate mange fine stoler i bruktbutikker. Kan jo ikke få plass til alle- selv om vi har et helt hus.

2) Usikker her. Kjøper som oftest det jeg faller for. Finner det neppe igjen om man lar det stå. 

3) 


3 interiørjaktobjekter:
1) Messinglysestaker og -lamper (som senere spraymales av meg) 

2) Fine, gamle rammer 
 
3) Gamle, fine fat og tallerkener

3 blogger som blir utfordret (hvis dere har lyst):
1) Maganda

2) Kaspara



1 kommentar:

  1. Heisan Rina!
    ja, nå er smågutta puttet i seng etter å ha sett junior Grand Prix og heiet på Norge og den søte svenske gutten som vant. Han hadde strikket sin egen lange lue, og nå vil begge guttene mine på 7 og 8 år umiddelbart lære strikkekunsten. Herlig!
    ja, nå er jeg litt sigen etter mange inntrykk på dagens marked. Det var et fantastisk hus og lokale og har hilst på mange nye mennesker og noen bloggere.
    Så morsom utfordring du har gitt meg! jeg liker disse utfordringene som er knyttet til interiør, og jeg skal ta den bare jeg får landet etter julemarkedet og laget et innlegg om det. Artig å lese dine svar også! Reinsdyr, elger og fugler, ja.......Tror vi er en del med denne galskapen, he,he.
    Det høres "sytaløst" ut å bruke en malingsfarge på alt. Gjett om jeg har hatt mange frustrasjoner over maling som ikke var helt som jeg hadde forestilt meg og drevet med om-maling! Pes, så slitsomt!
    Ha en fin lørdagskveld!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?